۱۳۹۰ آبان ۲۹, یکشنبه

ابهامات تازه در مورد مرگ فرزند محسن رضایی

اورمو ایشچیلری :پیکر فززند محسن رضایی امروز در حالی به خاک سپرده شد که یکی از نزدیکان وی از احتمال وارد آمدن شوک الکتریکی منجر به قتل به او سخن گفته است .
این فرد نزدیک به آقای رضایی افزود: "روی مچ دست احمد رضایی آثار سه بریدگی وجود دارد، بدون آنکه لکه های خون در صحنه وجود داشته باشد و این نشان می دهد که اول قلب وی احتمالا توسط شوک الکتریکی از کار افتاده و پس از آن بریدگی ها انجام شده است".
اظهارات ابوالفضل حسن بیکی در وبسایت مشرق در حالی از احتمال قتل احمد رضایی، فرزند ارشد فرمانده اسبق سپاه
پرده بر می دارد که پلیس دبی در بیانیه ای علت مرگ او را مصرف زیاد داروهای ضدافسردگی ذکر کرده بود.
آقای بیگی که وبسایت مشرق او را یکی از نزدیکان محسن رضایی معرفی می کند، با اشاره به وجود قرآن و نمادهای مذهبی در کنار جسد احمد رضایی و شناختی که می گوید از روحیات او دارد، احتمال خودکشی او را مردود دانسته است.
او همچنین به آثار بخیه در کف دستان احمد رضایی در جریان کالبد شکافی توسط پزشک قانونی در امارات می پردازد و می گوید: "این گمانه تقویت می شود که محل شوک وارد کردن به احمد رضایی کف دست وی بوده و بخیه ها پس از بررسی محل شوک زده شده است".

گذرنامه یک بازرگان آمریکایی

وبسایت رسمی محسن رضایی بیانیه "ضاحی خلفان" رئیس پلیس دبی را در مورد مرگ احمد رضایی ناقص دانسته و نوشته است که گزارش کامل در آینده به افکار عمومی ارائه خواهد شد.
در بیانیه پلیس امارات آمده بود که احمد رضایی با استفاده از یک گذرنامه آمریکایی و با نام "تام جی اندرسون" به عنوان یک بازرگان وارد دبی شده بود و نام واقعی خود را به مأموران اماراتی اعلام نکرده بود.
در این بیانیه آمده است: "نتیجه بررسی ها و آزمایشگاه های جنایی نشان می دهد که دلیل مرگ احمد رضایی، ۳۵ ساله، مصرف بیش از اندازه داروی ضد افسردگی بوده است. در این وضعیت بعد جنایی این ماجرا و شک و تردیدها درباره این حادثه منتفی می شوند".
اما آقای حسن بیکی از عملکرد دستگاه قضایی امارات گلایه مند است و می گوید به دستور قاضی پرونده، مقامات قضایی این کشور از دادن مدارک و مستندات به خانواده رضایی و سفارت جمهوری اسلامی خودداری کرده اند و گفته اند که پیش از اتمام تحقیقات، ارائه مدارک و مستندات مقدور نیست.
آخرین گزارش سایت محسن رضایی حاکی است که مدیریت هتل محل اقامت احمد رضایی هم از دادن نسخه ای از فیلم هایی که توسط دوربین های مدار بسته داخل هتل، که کلیه ترددها به داخل هتل را به مدت سه روز ثبت و ضبط می کند به نماینده خانواده رضایی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در امارات خودداری کرده است.

نقش موساد در ترور آقازاده

گمانه زنی ها در مورد چگونگی مرگ فرزند محسن رضایی در حالی ادامه دارد که همزمان با اعلام خبر این حادثه، سایت عماریون ماموران موساد را عامل این قتل معرفی کرد و وعده داد که اطلاعات تکمیلی را بزودی منتشر می کند.
سایت بولتن نیوز هم با اشاره به تلاش نیروهای خارجی برای کسب خبر و اطلاعات از احمد رضایی نوشت: "تعدادی از رسانه ها و سیاست مداران غربی و مخالفان نظام، تلاش داشتند که احمد رضایی را جوانی ضعیف و بریده از نظام جمهوری اسلامی و مخالف نظام جلوه دهند و حتی بعد از مرگ مشکوک وی، اعلام کردند که احتمال دارد وی ناامید و افسرده شده و خودکشی کرده باشد، در حالی که برخی شنیده ها حاکی است که وی قصد مراجعت به میهن و خانه خود را داشته است".
احمد رضایی سیزده سال پیش از طریق سفارت آمریکا در دبی به ایالت متحده رفت و طی اقامت در این کشور بارها در مورد سیاستهای جاری در جمهوری اسلامی انتقاد کرد. اما هفت سال بعد در آرامش خبری به ایران بازگشت و مدتی را در این کشور گذراند. در همان زمان محسن رضایی که پیشتر گفته بود پسرش توسط ماموران آمریکایی اغفال شده است و باید طبق قانون با او برخورد شود، از درمان بیماری فرزند و بازگشت دوباره اش به کشور خبر داد.
احمد رضایی بعدا به دبی رفت. جهان نیوز نوشته بود که او در عرصه تجارت و اقتصاد فعال بوده و در جریان پیچ و خم های این عرصه گیر کرده و احتمالا بدست "اراذل و اوباش" به قتل رسیده است. هیات اعزامی از سوی محسن رضایی به دبی گزارش داده بود که با توجه به رها بودن زنجیر پشت در اتاق، به احتمال زیاد افرادی وارد اتاق وی شده بودند.
سایت مشرق نیوز نوشته است که احمد رضایی دو ماه پیش از مرگ در دیداری که در کیش با یکی از دوستانش داشت، به این موضوع اشاره کرده که در دوبی تحت کنترل است.
به نوشته این سایت، احمد رضایی از مدتی قبل قصد بازگشت به ایران را داشت و سفرهای اخیر وی به تهران و دبی برای انجام مراحل بازگشت به کشور بود.
مرگ فرزند فرمانده اسبق سپاه توانست نوادگان بنیانگذار جمهوری اسلامی و جمعی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران را راهی منزل محسن رضایی کند و سیلی از پیامهای تسلیت را از سوی علما، مراجع، شخصیتهای سیاسی به سوی خانه او روان کند.
آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران هم همزمان با تشییع جنازه فرزند محسن رضایی، پیام تسلیتی برای او ارسال کرد.
منبع: بي بي سي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر