۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

تماس تلفنی داود خداکرمی از اداره اطلاعات زنجان

اورمو ایشچیلری به نقل از تبریز سسی:داود خدا کرمی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر آذربایجانی که روز 27 آبان 1390 به طور ناگهانی در ترمینال زنجان ناپدید شده بود طی تماس تلفنی کوتاه مدتی که با خانواده خود داشته، از حضور خود در بازداشتگاه اداره  اطلاعات زنجان خبر داد.
گفتنی است صبح روز 27 آبان 1390 داود خداکرمی  برای ارسال ماهنامه بایرام به شهرهای مختلف آذربایجان به ترمینال زنجان مراجعه نموده بود.
قابل توجه اینکه اخبار واصله در روزهای گذشته نیز بیانگر اعمال فشار بر مهرداد کرمی فعال دانشجویی دانشگاه تبریز بود.لازم بذکر است طی روزهای گذشته نیروهای حراستی دانشگاه تبریز با اعمال فشار بر مهرداد  کرمی، فعال دانشجویی دانشگاه تبریز، در صدد تحویل نامبرده به نهادهای  امنیتی برآمده‌اند. مأمورین حراست دانشگاه با مراجعه به خوابگاه دانشجویی  و کلاس درس قصد دستگیری و تحویل وی به نهادهای امنیتی را داشتند. این در حالی است که بنا به قوانین دانشگاه نیروهای حراست دانشگاه مستقل از  نهادهای امنیتی عمل می‌نمایند.
 مهرداد کرمی دبیر سابق کانون آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز در پی  فعالیتهای هویت طلبانه بارها توسط حراست دانشگاه و نهادهای امنیتی احضار  و بازداشت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر