۱۳۹۰ آذر ۸, سه‌شنبه

خبر فوری : حمله به سفارت بریتانیا و باغ قلهک در تهران

اورمو ايشچيلري : دقایقی قبل بی بی سی گزارش داد : گروهی از معترضان به عملکرد دولت بریتانیا که در مقابل سفارت بریتانیا در تهران تجمع کرده بودند، وارد ساختمان سفارت شده‌اند. همچنین گزارش‌ها از تهاجم به اقامتگاه کارکنان سفارت در باغ قلهک حکایت دارد.همچنین خبرگزاری مهرنوشت : دانشجویان دقایقی پیش از در سفارت انگلیس بالا رفتند و پرچم این کشور را پائین کشیدند.به گزارش خبرنگار مهر دانشجویان دقایقی پیش از در سفارت انگلیس بالا رفتند و پرچم این کشور را به پائین کشیدند و آن را آتش زدند.دانشجویان سپس پرچم جمهوری اسلامی ایران را در سردر سفارت انگلیس قرار
دادند.اخبارتکمیلی متعاقبا ارسال می شود.به گزارش خبرنگار اورمو ایشچیلری این اقدام تنها ساعاتی پس از تصویب قانون کاهش روابط  بین ایران و انگلیس توسط شورای نگهبان انجام گرفت. این گزارش  می افزاید : گزارش ها از تهران حاکی است که گروهی از معترضان که در مقابل سفارت بریتانیا در تهران تجمع کرده بودند، وارد ساختمان سفارت شده اند و پرچم بریتانیا را پایین کشیدند. واحد مرکزی خبر خبر داده است که "تعدادی از دانشجویان خشمگین که قصد تصرف سفارت را داشتند، کوکتل مولوتف و سنگ به داخل سفارت پرتاب کردند و شیشه های سفارت را شکستند و گوشه ای از ساختمان کوچک پشت درب اصلی سفارت نیز آتش گرفت. "
خبرگزاری فارس نوشته است که مأموران نیروی انتظامی نتوانستند جلوی مهاجمان را بگیرند . خبرگزاری ایلنا گزارش می دهد که معترضان بعضی مدارک را از درون ساختمان سفارتخانه به بیرون پرتاب کرده اند.پرس تی وی، شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان ایران، به طور مستقیم تصاویری را از مقابل ساختمان سفارت بریتانیا در خیابان فردوسی تهران پخش می کند.
در این تصاویر تعدادی از معترضان روی دیوار سفارت دیده می شوند که پرچم ایران و پرچم هایی با شعارهای مذهبی را در هوا تکان می دهند.
گزارشگر پرس تی وی که در محل حاضر است می گوید که مأموران امنیتی در حال تلاش برای آرام کردن معترضان هستند.
روابط ایران و بریتانیا در هفته های اخیر و در پی تشدید تحریم ها علیه ایران توسط دولت بریتانیا پرتنش بوده است و مجلس ایران کاهش روابط این کشور با بریتانیا را به سطح کاردار تصویب کرده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر