۱۳۹۰ آذر ۱, سه‌شنبه

عذر و بهانه های واهی برای عدم اموزش زبان ترکی ازربایجانی

اورمو ایشچیلری :معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه تبریز گفت: ایجاد رشته زبان و ادبیات تركی در دانشگاه تبریز تصویب شده ولی به دلیل عدم استقبال پذیرفته شدگان كنكور و همچنین نبود عضو هیات علمی متخصص در این رشته، راه اندازی نشده است.
حمیدرضا قاسم زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: درسال 87 این رشته در دانشگاه تبریز ایجاد و كد آن در دفترچه كنكور قرار گرفت ولی استقبالی از آن صورت نگرفت و دانشگاه مجبور به عدم فعالیت در این رشته شد. وی اظهاركرد: البته گروه زبان و ادبیات تركی در دانشگاه تبریز با سه نفر عضو هیات
علمی فعال بوده و به عنوان واحد عمومی در اختیار دانشجویان قرار دارد.
وی با اشاره به اینكه اغلب افرادی كه این واحد را تدریس می كنند، دارای رشته دكترای زبان فارسی هستند كه دارای سوادی در این زمینه می باشند، یادآور شد: یك نفر هم اكنون در حال تحصیل در دانشگاه باكو در رشته زبان تركی می باشد كه پس از اتمام تحصیل به این گروه ملحق می شود.
قاسم زاده گفت: مركز تحقیقات آذربایجان شناسی نیز در كنار این گروه در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: رشته روزنامه نگاری نیز به همان دلایل نبود عضو هیات علمی و عدم استقبال دانشجویان تاكنون ایجاد نشده است.
معاون دانشجویی دانشگاه تبریز اظهار كرد: تعداد رشته های كارشناسی این دانشگاه درسال 87 به 81 رشته، كارشناسی ارشد 114 و دكتری 45 رشته بوده كه هم اكنون این آمار در مقطع كارشناسی به 96، كارشناسی ارشد 147 و دكتری 86 رشته افزایش یافته است.
منبع : ایرنا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر