۱۳۹۰ آبان ۲۳, دوشنبه

دادگاه عزیز پورولی فعال شناخته شده آزربایجان و برگزاری دومین جلسه ی دادگاه دستگیر شده گان مراسم افطاری در تبریز

اورمو ایشچیلری: يكشنبه 22 آبان ماه سال 90 دادگاه عزیز پورولی فعال سر شناس آزربایجان به همراه 11 تن از دیگر فعالین بازداشت شده 2 شهریور ماه 90 در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد .این فعالین امروز نیز همانند ده روز پیش با حفاظت شدید از سوی ده ها سرباز وارد سالن دادگاه شدند .خانم فاطمه ستاری و علی عباس زاده وکلای عزیز پورولی به همراه دیگر وکلای پرونده در دادگاه حضور داشتند .
در هوای سرد حاکم بر تبریز بیش از 60 تن از فعالین حرکت ملی از اقصا نقاط آزربایجان جنوبی، فعالین بازداشت شده و
خصوصا خانواده های این فعالین را تنها نگذاشته و در دادگاه با حضور گسترده خود بار دیگر اتحاد حرکت ملی و خشم دشمنان آزربایجان را سبب شد . امروز هم مامورین اجازه هیچگونه صحبتی به خانواده ها با فعالین را ندادند و بعد از اتمام دادگاه در ساعت 2 بعد از ظهر آنها را به زندان مرکزی تبریز منتقل کردند که فعالین بار دیگر با تشویق و روحیه دادن به زندانیان عقیده نوجه جمعیت حاضر در دادسرا را به این جریان جلب نمودند .


دومین جلسه ی دادگاه رسیدگی به اتهامات 12نفر از فعالین مدنی آذربایجان که 2شهریور در مراسم افطاری دستگیر شده بودند در شعبه ی اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی یوسفی در حالی برگزار شد که متهمان و وکلایشان نزدیک به 5 ساعت به دفاع از خود پرداختند.
این فعالین مدنی ضمن رد کیفر خواست صادره اعلام کردند که در پی راه حلی قانونی برای اعتراض به عدم تصویب دو فوریت آبرسانی به درياچه ی اورمیه بودند و عملی که مصداق تجمع و تبانی علیه امنیت ملی باشد انجام نداده اند. اولین جلسه ی دادگاه این افراد هفته ی قبل برگزار شده بود و فقط 5نفر از آنان توانسته بودند دفاعیات اولیه خود را ارائه دهند.در دادگاه امروز نیز 7نفر باقی مانده به دفاع از خود پرداختند.
احمد ریاضی، محمود فضلی، عزیر پورولی، وحید شیخبگلو، یوسف سلحشور، مرتضی عوض پور و جمشید زارعی با وکالت آقایان جمالی، فقیهی، عباس زاده و خانم ستاری هفت تن از فعالینی بودند که به دفاع از اتهامات وارد شده پرداختند.
اتهام این فعالین، تجمع و تبانی علیه امنیت کشور، عضویت در گروه ‌های غیر قانونی و تشکیل گروه‌های غیر قانونی اعلام شده است.
با توجه به پایان یافتن وقت دادگاه ارائه ی آخرین دفاعیات متهمان و وکلایشان به جلسه ی بعدی موکل شد که زمان آن مشخص نگردید.
همچنین وکلای این افراد خواستار تبدیل قرار به وثیقه شده و اعلام کردند بازداشت شدیدترین نوع  قرار صادره است که در حد اتهامات وکلایشان نیست.
در حاشیه این دادگاه تعدادی زیادی از خانواده ها ی زندانیان و فعالین مدنی آذربایجان نیز حضور داشتند که موجب شد زندانیان در حصار امنیتی شدید سربازان از دادسرای تبریز خارج شده و اجازه ی هیچ گونه ارتباط کلامی با زندانیان به حضار داده نشد. با این حال در حین خروج زندانیان از دادگاه مورد تشویق حاضرین در دادسرای تبریز قرار گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر