۱۳۹۰ آذر ۸, سه‌شنبه

پليس آگاهي تكذيب كرد ولی اورمیه همچنان در التهاب و نگرانی

اورمو ایشچیلری : پلیس اورمیه نشان داد فقط توان سرکوب مردم معترض به خشکاندن دریاچه اورمیه را دارد و ناتوان از برقراری امنیت برای کودکان اورمیه است . در عرض 2 هفته 27 کودک ربایی و کشف جسد حداقل 3 کودک در اطراف اورمیه نشان از بحرانی بودن وضعیت امنیتی شهر دارد ولی پلیس ناتوان ، تکذیب می کند گزارش زیر مصاحبه سرهنگ النقی پور فرمانده آگاهی استان آزربایجان غربی است . پليس آگاهي آذربايجان غربي وجود باندهاي آدم ربايي و كودك ربايي و احيانا قتل سلسله وار كودكان در آذربايجان غربي را به شدت تكذيب كرد. سرهنگ النقي پور در گفتگوي اختصاصي با آينانيوز، با اشاره به وجود يك مورد مساله آدم ربايي طي ماه گذشته در آذربايجان غربي در اين خصوص اظهار داشت: اين آدم ربايي در رابطه با يك باند مواد مخدر بود كه آدم رباها بعد از تعقيب و گريز توسط عمليات ويژه تجسس پليس آگاهي استان و در استان سيستان و بلوچستان با اخذ نيابت قضايي دستگير و كودك ربوده شده صحيح و سالم تحويل خانواده اش شد. وي ناپديد شدن چند روز قبل كودكي به نام شهياد سليمان زاده را نيز كه زمينه ساز بروز شايعات در سطح اورميه شده است تاييد كرد اما نظر قطعي درمورد اينكه اين موضوع ارتباطي با آدم ربايي
دارد يا نه را به نتيجه تحقيقات پليس منوط دانست.
رئيس آگاهي استان در عين حال تصريح كرد احتمال آدم ربايي در اين خصوص مردود نيست اما هنوز دلايلي براي قطعي دانستن آن وجود ندارد از جمله اينكه هيچ تماس يا تهديد يا درخواست معامله اي با خانواده اين كودك نشده است. النقي پور با رد شايعات مطرح شده اخير در سطح جامعه از وجود باندهاي مخوف قاچاق اعضاي انسان و ارتباط اين باندها با ناپديد شدن چند كودك طي هفته هاي پيش نيز تاكيد كرد كه آدم ربايي همچون ديگر آسيب هاي اجتماعي مي تواند در جامعه رخ دهد و در گذشته نيز مواردي گزارش شده و پليس با آن برخورد داشته اما اينكه اين پديده ناشي از تحركات باند آدم ربايي هدفدار با اهداف جنايتكارانه باشد هنوز براي پليس به اثبات نرسيده است. رئيس پليس آگاهي از شهروندان خواست با حفظ آرامش و و هوشياري خود در صورت مواجهه با هرگونه شايعه مراتب را از مراجع ذيربط استعلام نمايند. وي ابراز اميدواري كرد مورد اخير گزارش شده با پيگيريهاي ماموران تحت امرش به خوبي و خوشي به پايان برسد.
گفتني است به دنبال الصاق فراوان آگهي هايي با مضمون مفقود شدن يك كودك دبستاني از مقابل مدرسه در سطح اروميه از سوي خانواده اين كودك، شايعاتي در سطح شهر به راه افتاد مبني بر اينكه يك باند مخوف آدم ربايي اقدام به ربودن كودكان دبستاني ازمقابل مدارس مي نمايد. اين شايعه طي يك هفته اخير ابعاد وسيعتري پيدا كرد به گونه اي كه در مواردي تعداد كودكان ربوده شده ابتدا 8 و بعدها 18 و حتي بيشتر نيز عنوان مي شد. به دنبال شيوع اين اخبار بازار يك كلاغ چهل كلاغ رونق خاصي يافت و بسياري، از قاچاق اعضاي بدن انسان توسط باندهاي مخوف آدم ربايي خبر دادند. در همين زمينه حتي ادعا مي شد برخي ها قسمتهايي از بدن كودكاني را كه اعضاي بدنشان خارج شده و بعد بخيه زده شده است را هم ديده اند.
همه اين شايعات در حالي بود كه مراجع رسمي هيچ خبر يا اظهارنظري در تاييد آنان نداشتند. جالب اينكه براي رد اين شايعات نيز تمهيدي انديشيده نشده بود.
با وجوديكه امنيت رواني جامعه طي هفته هاي گذشته با بروز اين قبيل اخبار بي پايه و اساس متزلزل شده بود جلسه هفتگي اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان به ارائه گزارش عملكرد معاونت راهنمايي و راهنمايي ناجا اختصاص يافت. جلسه اي كه هيچ سخني از شايعاتي كه اين روزها در جريان است به ميان نيامد. از طرفي دستگاه قضايي نيز در اين زمينه تا اين لحظه ساكت است و موضعي در تاييد و يا رد اخبار منتشره اتخاذ ننموده اند و به نظر مي رسد اين سكوت خبري دستگاههاي مسئول باعث تشديد شرايط التهاب و ناامني رواني جامعه شود.
صفحه فیس بوکی :اعتراض به مجلس ایران در رد طرح نجات دریاچه اورمیه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر