۱۳۹۱ شهریور ۳۰, پنجشنبه

بیانیه آغاز فعالیت دوباره کمیته مردمی دفاع از غرب آزربایجان

اورمو ایشچیلری :بعد از مدت ها انتظار با خبر شدیم کمیته دفاع از غرب آزربایجان بار دیگر شروع به کار کرده است . وب سایت این کمیته با آدرس http://bati-az.org/ اینترنتی  قابل دسترسی می باشد. خبرگزاری اورمو ایشچیلری ضمن ابراز خوشحالی و عرض تبریک به فعالین این کمیته اعلام می نماید پشتیبان جدی فعالیت های این کمیته است .


ملت ترک آزربایجان؛
گروه ها و تشکلهای حرکت ملی آزربایجان؛
فعالین مستقل و شخصیتهای محترم آزربایجان؛
همانگونه که مستحضر هستید  فعالیت های رسانه ای و میدانی کمیته مردمی دفاع از غرب آزربایجان بنا بر برخی دلائل مدت نه چندان کوتاهی متوقف شده و با تغییر تاکتیکهای مبارزاتی فعالیت کمیته در قالب های دیگری صورت می گرفت.
در طول این مدت، دلسوزان وطن و فعالین ملی به طرق مختلف جویای دلیل توقف فعالیتهای رسانه ای کمیته مردمی دفاع از غرب آزربایجان شده و نگرانی خود را از تداوم این روند اعلام داشتند. در این مدت روند رویدادها در منطقه و سیر تحولات داخلی کشور ایران حاکی از آن بوده است که نگرانی قشرهای وسیعی از
ملتمان در خصوص مسئله تروریسم در غرب آزربایجان و زیاده طلبی ارضی برخی گروهها و جریانهای خشونت طلب که با سو استفاده از نام مردم کُرد وارد میدان شده اند، کاملا به جا و محق بوده است.چه خوشبخت ملت ترک آزربایجان را که جوانان و دانشجویان قهرمان این ملت در گوشه گوشه آزربایجان جنوبی و سایر کشورهای جهان همواره هوشیارانه مبارزه مقدس دفاع از اراضی تاریخی آزربایجان جنوبی و رفع معضل سرطانی تروریسم و تغییر ترکیب جمعیتی غرب آزربایجان را با سر بلندی ادامه داده و می دهند.
در این میان بودند کسانی از به ظاهر اندیشمندان و تئورسین های افکار پوسیده پان آریایستی و برخی بازماندگان جهان وطنان خودی که بر طبل تخریب تلاشهای جوانان میهن پرست آزربایجان در راستای رفع معضل تروریسم در غرب آزربایجان و فعالیتهای کمیته مردمی دفاع از غرب آزربایجان زدند و سعی در تلقین آن داشتند که گویا هدف این فعالیتها نه تروریسم زیاده طلب در غرب آزربایجان بلکه موجودیت خلق کُرد است! کمیته مردمی دفاع از غرب آزربایجان همانگونه که در گذشته همواره بیان کرده است، امروز نیز تأکید دارد که کوچکترین مساله ای با اقلیت کُرد ساکن در غرب آزربایجان و حقوق مدنی آنها ندارد بلکه هدف کمیته مردمی دفاع از غرب آزربایجان مبارزه با گروه های مسلح تروریستی می باشد که با ادعاهای ارضی زیاده طلبانه و توسل به خشونت و خونریزی آرامش را از همگان سلب کرده و با روش های قلدرمآبانه به زعم خود در صدد امتیاز گیری می باشند. صد افسوس که این خشونت طلبان با سو استفاده از نام خلق کُرد سعی در توجیه اعمال وقیحانه خود دارند. همچنانکه بر اهل مسأله واضح است، عده ای از این جریانها دست در دست برخی مراکز قدرت در صدد اجرای پروژه تغییر ترکیب جمعیتی غرب آزربایجان می باشند که این اقدامات مالیخولیایی به مراتب بسیار خطرناکتر از تروریسم مسلحانه می باشد و می تواند عواقب بسیار سنگینی را بر مردم منطقه تحمیل کند.
در این شرایط کمیته مردمی دفاع از غرب آزربایجان همواره تلاش کرده است با احترام به اصل کرامت انسانی و حقوق مدنی خلقها، با توسل به روشهای مدنی و غیر خشونت آمیز و از طریق آگاهی دهی به مردم و افشای توطئه های جریانهای تروریستی به دفاع از حقوق مسجل ملت ترک در غرب آزربایجان بپردازد.
کمیته مردمی دفاع از غرب آزربایجان با قدردانی از همه خواهران و برادرانی که از بدو تأسیس این کمیته ما را یاری رسانیده اند و همه عزیزانی که با نامهای مختلف مسئولیت مبارزه با غده سرطانی تروریسم و سیاست تغییرترکیب جمعیتی در غرب آزربایجان را بدوش کشیده اند اعلام می دارد؛
 این کمیته و زیر مجموعه های آن در شهرهای غربی آزربایجان جنوبی به فعالیتهای رسانه ای و میدانی خود را مجدداً آغاز کرده است.خبرها، فعالیتها و دیدگاههای کمیته مردمی دفاع از غرب آزربایجان در سایت سایت اینترنتی کمیته (bati-az.org)و نشریه توپراق ارگان رسمی کمیته مردمی دفاعاز غرب آزربایجان قابل دسترسی خواهد بود.
کمیته مردمی دفاع از غرب آزربایجان امیدوار است و باور دارد که جوانان، دانشجویان و تک تک فرزندان دلیر وطن این کمیته را در مبارزه مقدس خود تنها نخواهند گذارد.
کمیته مردمی دفاع از غرب آزربایجان
۲۹٫۰۶٫۱۳۹۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر